مشکلات 1

  

   

یکی از مشکلاتی که به طور عمده همیشه داشتم ، مشکل مالی بوده!

 همیشه هشتم گِروِ نُهمه، اونم به معنای واقعی کلمه، البته دیده شده خیلی وقتا اون هشته دیگه خیلی خسته شده از بس گرو نه بوده خودشو توو صفر ضرب کرده.

یه زمانی بود اگه دوستام میخواستن جایی برن و بهم میگفتن، در جوابشون میگفتم پول ندارم :| ینی " پول ندارم" جمله همیشگیم بود. الآن مدتهاست کسی بهم چیزی نمیگه دیگه :| گاها هم اگه روم نمیشده بگم پول ندارم، یه چیزی سر هم میکردم که بپیچونمشون!

چیزی که بیشتر از این آزار دهنده و ایضا جالبه! درک نکردن خانواده اس.

من دوره کارشناسیمو ناپیوسته خوندم و در کمال ناباوری و علی رغم اینکه چیزی برای کنکور نخونده بودم ، دانشگاه دولتی قبول شدم و رفتم شهرستان.

در طول اون تقریبا دو سالی که خوابگاهی بودم ، شاید سر جمع 500 تومن از خانواده گرفتم که اونم یه مقدارش هزینه شهریه خوابگاه بود.

سعی میکردم برای کم شدن هزینه هام، خیلی کم بیام خونه هر چند ماه یکبار میومدم خونه.

بعد برای طی کردن روزگار،توو دوران دانشجویی گه گاهی کاری چیزی انجام میدادم و یا اینکه اون زمانی که خونه بودم یه کاری پروژه ای چیزی میگرفتم و یه مقدارکی پول در میاوردم!

یه مدتیم سرباز بودم و بازم در طول دوره سربازی، شاید سرجمع اگر اجحاف نشه 200تومنم ازشون پول نگرفتم.

زمانیم که دانشگاه تموم شده بود و منتظر بودم برم سربازی، سرکار که میرفتم هرچی کار کردم ، قرض دادم برادرم که شهریه دانشگاهشو بده و هیچی برامون نموند و به خیال خودم قرضه و خوب بر میگرده!!

در طول دوره سربازیم چندرغازی که به عنوان حقوق بهم میدادنو پس انداز میکردم که اونم باز هرچقدر پس انداز کرده بودم ،یه مقدارش شد قرض به برادرم برای شهریه دانشگاهشو و یه مقدارم برای پدرم یه سری الکترونیکی بلیط گرفتم و کلا هیچی برام نموند بازم :| و بعدش مقروض هم شدم.

دوران بعد از سربازی هم که دنبال کار بودم ، چند روزی پروژه ای چیزی بوده یه مقدار خیلی کمی پول در آوردم که اونم برای کار رفتم جنوب و قرض اومد روی قرض .

اینا رو گفتم که به اینجا برسم!

هر موقع خانواده یه تعارفی میزنن که پول میخوای؟ در جوابشون میگم نه دارم و این جالبه برام که از خودشون سوال نمیکنن من که سرکار نمیرم و گاها برای کار ، به شرکتا سر میزنم پول از کجا میارم ؟؟ 

در واقع " پول دارم" از نظر من هزار تومن هم شامل میشه 

حتی شده برای خونه خرید کردم و پول اون خرید هم بهم ندادن و در واقع ازم پولم گرفتن!

از نظر اونا گویا که یه حساب پر پول توو بانک دارم و دارم سودشو برمیدارم انگار! :|

فقط خداروشکر میکنم که بدهکاریام زیر 100 هزار تومنه!

    
    

     

+ آخیش! دنبال یه جایی بودم بگم اینا رو! 
     

+ دوستی که کامنت ناشناس دادی و بعد هم کامنتاتو پاک کردی!!، جنسیت من برات مشخص شد ؟؟

    
     
    

     

هـیوا لایک ۱۰

نظرات  (۱۰)

.فاطمه .
خب چرا وقتی میگن پول میخوای,میگید نه؟!
وقتی واقعا ندارید و هشت گرو نه هست, چرا باید بگید نه؟!

خیلی وقتا غرور آدم بهش اجازه نمیده ، با خودت میگی با این شرایط میسازم برام بهتره!

اینجوری دیگه وابسته نمیشی به کسی و قدر اون پولیم که خودت در میاری بیشتر میدونی و توو خرج کردنت محتاط تر میشی!
مستقل بودن البته به صورت نسبی !

بی پلاک ...
خب وقتی نمیدونن احوال شمارو چطوری درک کنن؟!!
یکم توضیح ب بقیه خوبه تو زندگی 
شاید واقعا یک فکر دیگه ای میکنن ویا دچار برداشت اشتباه شدن ! 
قرارم نیست مستقیم بگید ک پول ندارم
یک شکل دیگه بگید 

بعضی چیزا دیگه نیازی به توضیح نیست و بدیهیه!

ماها خیلی وقتا خیلی چیزا رو میدونیم ولی خودمونو میزنیم به اون راه!

رها حاجی
شما یه ادم مستقل حساب میشید حتی اگه پولتون کم باشه ، البته همون پولی هم که داشتید خیییلی پر برکت بوده جدنی،پسرایی که هنوز از خانوادشون ساپورت میشن باید یه فکری به حال خودشون بکنن:/
من هنوز کامل توجیه نشدم شما پسریD:

سعی کردم همینطور باشم

لطف خدا بوده

اشکال نداره شما هر طور دوست دارید فکر کنید :دی

Parad ox
بازم اینکه توی همین شرایط به برادرتون هم کمک کردین خیلی خوبه ... و صد البته بهتر اینه که اینا رو می نویسین و ذهنتون رو راحت می کنین ....
امیدوارم همه ی این مشکلا ، حل بشن و نگرانیا و دغدغه هاتون کم ....

اینجا رو ساختم که بیان و بنویسم اینا رو


ممنون از لطفتون 

میم . الف
دیگه از عکس پروفایل مشخصه پسرید ! :/ فقط اسمتون مارو به اشتباه انداخت! -_-

دقیقا!

خوش اومدید 

کاکتوس :)
نمیدونم چرا فکر کردم دختر هستین :|
نه من نبودم من ناشناس کامنت نمیذارم :)
کاکتوس :)
خدا رو شکر 
البته من فکر کنم پول شما برکت بیشتری داره 
کلی مشکلات رو حل کرده :)
من ناشناس نبودم ولی تا به حال فکر می کردم دختر هستین !

آره خداروشکر


من اولش فکر کردم شمایید! چون تایم کامنت ها یکی بود!
یعنی نوشته هامم دخترونه بود ؟:|

farid ...
هیچ وقت نباید ضعف خودتون رو نشون بدید,نگید پول ندارم,بگید نمیام یا هر چند بار یه بار برید
اینم بگم خوبه که پول نمیگیرید از خانواده‌تون و می‌خواید مستقل باشید
ولی خب با خانواده‌تون رو راست باشید و قرض و اینارو دستشون باز شد ازشون بگیرید
منم الان به برادرم برای کارگاهش پول قرض دادم حدود یکو نیم ساله ,ولی کارش راه بیفته ازش میگیرم

ضعف نیست واقعیته :|یه بار میگی نمیایم دو بار میگی نمیام چند بارشو بگی نمیام ؟؟ فکر دیگه ای نمی کنن بعدش؟؟
مستقل بودن با سرخ نگه داشتن صورت با سیلی!!

من توقعی برای برگردونن قرضا ندارم، بتونم بازم کمکی از دستم بر بیاد حتما دریغ نمیکنم اما توقعم اینه توو این شرایط منم درک کنن!

ان شاءالله بهتون برگردونه! من که قیدشو زدم دیگه :|

جناب منزوی
سلام
دقیقاً همین مشکلاتو تا الان دارم و شمارو خوب درک می کنم.
برا من هم سوال پیش اومده که یک شخص بیکار پولش از کجا بود که ازش میپرسن پول داری؟
و یه عده هم پر توقع و اعصاب خرد کن دیگه هم از گرد راه میرسن و پیشنهادهای اعصاب خرد کن میدن.

سلام

خداروشکر یه نفر هست درک کنه ما رو 
بخدااا
آره، اینایی که میان و کلی تز میدن و هی سوال میکنن کار پیدا کردی کار پیدا کردی بیشتر روو مخن:|
بخدا بیشتر از پیدا نشدن کار، سوالا و فضولیای دیگران آدمو آزار میده
ان شاءالله هم اوضاع شما خوب بشه و هم ما

Man Mobham
شما پسری؟ !؟! ؟

بله با اجازتون :|

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
از نام ما مپرسید ما را که می شناسد؟

از ما نشان مجویید ما را که می شناسد؟

هر چند در میانیم از خلق برکناریم

ما همنشین یاریم ما را که می شناسد؟
آخرین مطالب
به آنچه از خیر بر من نازل می کنی، نیازمندم
سفرنامه مرداد 02
کانال ؟
خوشایند
تماما منفی
آنچه گذشت!
امیکرون در امیکرون!
کفشهایم کو؟
عکساشو پاره کردم نامه هاشو پاره کردم!
حال خیلی خوب!
آرشیو مطالب
مهر ۱۴۰۲ ( ۱ )
مرداد ۱۴۰۲ ( ۱ )
اسفند ۱۴۰۱ ( ۱ )
بهمن ۱۴۰۱ ( ۱ )
مهر ۱۴۰۱ ( ۱ )
تیر ۱۴۰۱ ( ۱ )
اسفند ۱۴۰۰ ( ۱ )
بهمن ۱۴۰۰ ( ۲ )
دی ۱۴۰۰ ( ۳ )
آذر ۱۴۰۰ ( ۱ )
آبان ۱۴۰۰ ( ۱ )
مهر ۱۴۰۰ ( ۲ )
تیر ۱۴۰۰ ( ۱ )
خرداد ۱۴۰۰ ( ۱ )
فروردين ۱۴۰۰ ( ۱ )
اسفند ۱۳۹۹ ( ۱ )
بهمن ۱۳۹۹ ( ۲ )
دی ۱۳۹۹ ( ۱ )
آذر ۱۳۹۹ ( ۲ )
آبان ۱۳۹۹ ( ۳ )
مهر ۱۳۹۹ ( ۱ )
تیر ۱۳۹۹ ( ۲ )
خرداد ۱۳۹۹ ( ۱ )
ارديبهشت ۱۳۹۹ ( ۲ )
اسفند ۱۳۹۸ ( ۲ )
دی ۱۳۹۸ ( ۴ )
آذر ۱۳۹۸ ( ۳ )
مهر ۱۳۹۸ ( ۲ )
شهریور ۱۳۹۸ ( ۲ )
مرداد ۱۳۹۸ ( ۳ )
تیر ۱۳۹۸ ( ۱ )
خرداد ۱۳۹۸ ( ۲ )
ارديبهشت ۱۳۹۸ ( ۲ )
فروردين ۱۳۹۸ ( ۲ )
اسفند ۱۳۹۷ ( ۲ )
بهمن ۱۳۹۷ ( ۲ )
دی ۱۳۹۷ ( ۲ )
آذر ۱۳۹۷ ( ۵ )
آبان ۱۳۹۷ ( ۳ )
> قدرت گرفته از بلاگ بیان