پیر شدیم اما بزرگ نه!

 

 از زمانی که دانشجو شدم رفتم سرکار.

سعی میکردم تا میتونم وابستگی مالیم رو از خانواده کم کنم. مستقل ِ مستقل نبودم ولی حس خوبی به این قضیه نداشتم که بخوام از پدرم پول بگیرم.

از یه جایی به بعد کلا سعی میکردم اصلا چیزی ازشون نگیرم. 

با کم ِ خودم می ساختم. شده بود در طول سال یک بار هم لباس نخرم برای خودم اما این حس که وابسته نبودم به کسی برام خوشایند بود.

کارهای زیادیم تجربه کردم.

مسافرکشی و فروشندگی و طراحی و نصب لوازم خونگی و کارگر ساختمونی و سر زمین کشاورزی کار کردن و ...

 

بعد از کار کردن سر زمین کشاورزی، زانوم گاها درد میگرفت، با خودم میگفتم شاید عصبای پام باشه بهشون فشار اومده. تا چند وقت پیش که دیگه واقعا درد میکرد و گاها زانوم خالی میکرد وقتی میخواستم از روی زمین بلند بشم.تقریبا اوایل ماه بود رفتم دکتر بخاطر درد زانوم و اینکه یه مدت بود سرفه میکردم. برام این بین آزمایش خون هم نوشت.

توو آزمایش خون ، قند خون ناشتام یکم بالا بود(12 تا البته) :| قند خون توو خانواده مادریم رایجه و مادرم هم الآن قند داره :| که با توجه به اون باید خیلی مراعات کنم!

 

برای سرفه هام اولش حدس زد که ممکنه آسم داشته باشم! وقتی چک کردم دیدم یکی از عمه هام آسم داره:| هنوز دقیقا مشخص نشده ولی احتمال آسم خیلی خیلی کم شده و احتمالا آلرژی به سرما باشه! 

 

اما برای درد زانوم ، بعد از رادیولوژی و تست  طب فیزیکی و MRI  مشخص شد دیسک کمر دارم که به گفته خود دکتر توو سن و سال من، بهش میگم دیسک حسابی که ممکنه نیاز به عمل باشه حتی!:| جدیدا درد کمر هم، به درد زانو اضافه شده! باید برم پیش یه متخصص نظر اونم بپرسم!
 

مثل پیر مردا باید هم مراقب قندم باشم هم مراقب کمرم، نزدیک 30 40 درصد موهامم سفید شدن :|

قشنـــگ پیر شدم :))) :دی

 

 

هـیوا لایک ۱۲

نظرات  (۱۴)

م

سلام

مصرف خرما و بادام و همجنین شیره انگور با خرما باعث استخوان سازی میشه.برا تقویت زانو روغن زیتون رو کمی گرم کنید و روی زانو بزنید .در فصل سرما زانو بند ببندید .

ارد نخود خام هم برای کمر درد خوب است .موقع خوردن مواظب باشید چون پودر شده خوردنش مشکل است .فواید سیاه دانه عسل رو هم سرچ کنید .یادتان باشد سیاه دانه را که کوبیدید همون لحظه با عسل مخلوط کنید  چون سیاه دانه کوبیدهاگه همونجوری رها بشه سمی میشه .وقتی کوبیدید با عسل مخلوط کرده میل کنید  نوعی انتی بیو تیک طبیعی است 

برای دیابت  جدول مواد غذایی قلیایی رو سرچ کنید چون در دیابت خون اسیدی میشه باید مواد قلیایی مصرف بشه .منظورم مواد غذایی قلیایی است.

سلام

مشکل از زانوم نبود و بعد از MRI مشخص شد که دیسک کمر باعث مشکل زانوم شده بود.
راستش اینایی که شما گفتید رو دکتر منع کرده بخورم ، خرما و عسل و ...
ممنون بابت اطلاعاتی که گذاشتید ، میرم میخونم در موردشون حتما 🌷🌷🌷🌷

حالا چرا اینقد ناشناس ؟؟

علی رضا

یه کم بیشنر از تجربیات پیری برامون بگو.دیگه چی شد که اینطوری شد؟ :))

جدای از شوخی امیدوارم این بیماری ها رو پشت سر بذاری.

آقا آقا آقا😂😂😂 همه دلایل رو بیان کردم :)))))

قربانت♥♥♥

Leila

من که هنوز قسمتم نشده سرکار برم تا کار سنگین انجام داده باشم 

من همیشه بالای کمرم قسمت پشت درد میگرفت از زمان دانشگاه ولی هیچوقت کمر درد به این صورت که نتونم بشینم یا بزنه به پام نداشتم 

یهویی بعد از یه مدت که نشسته بودم بافتنی میبافتم کار بافتنیم که تموم شد پاشدم دردی گرفتم که نگو دیگم خوب نشدم! 

 

شما اگه برات عمل تجویز کنه به خاطر تنگی کانالته وگرنه دیسک رو همه میگن عمل نکنید خوب نیست خود دکتر منم داره همه روش های غیر جراحی رو امتحان میکنه برام ولی اگه دیسک به کانالم فشار بیاره مجبورم برم عمل.

 

نوار عصب چقدددددر بده :/ عصبایی که درد نمیکرد هم درد گرفت :/ صدای من را بعد از نوار عصب و عضله میشنوید!

 

من یه ایمیل میتونم براتون بذارم اگر اشکالی نداره؟ 

خوده بافتنی کردن هم احتمالا دخیل بوده

والا فعلا داریم مراعات میکنیم ببینیم خدا چی میخواد
آره نوار عصب خیلی بده:| من یکی از پاهام بعد از اون دردش بیشتر شد :))

بله چرا که نه

Leila

من اون مرحله ی مراعات رو گذروندم و نه تنها خوب شدنی در کار نبود بدترم شده دردش و باید دوباره برم پیش دکترم و از ترس اینکه بگه جراحی لازمه حال خوبی ندارم مسخره ست ولی حس میکنم با جراحی قراره بمیرم :/ هرچند کسی از دیسک نمرده تا حالا ولی خب اضطراب و ترس منطق سرش نمیشه.

ایشالا که خوب بشید.

امیدوارم دیسک شما L5-S1 نبوده باشه چون خیلییییی وحشتناکه :( 

 

+فداسرتون چون اسم دکتر هارو برده بودم خصوصی فرستادم که لااقل کمکی بشه و پیش آدم خوبی بتونید برید.

ای بابا

شما چطور  اینطوری شدین ؟ 
دقیقا مشکل منم L5-S1 هستش.
بین  L3,L4 و L4,L5 تنگی کانال اتفاق افتاده متاسفانه:(

+ممنونم.
اگر از عمل میترسید مدیرمون یه دکتر معرفی کرده که بدون عمل و با ماساژ اینجور مشکلات رو درمان میکنه، اگر مایل هستید یه راه ارتباطی بگید براتون اطلاعاتش رو بفرستم.

Leila

سلام حالتون چطوره؟ 

کمردردتون خوب شد؟ 

دکتر رفتید؟ 

سلام

ممنونم
خداروشکر، پیش یه متخصص رفتم اوشونم گفت فعلا مراعات کن تا دو ماه دیگه، اگه خوب نشدی بیا عملت کنیم :|
شما خوبید؟


+ببخشید، کامنت خصوصیتون رو نتونستم جواب بدم 

بهامین ツ

ان‌شالله  درد زانو ها خوب میشه و با کمی مراقبت نیازی به عمل نیست.

همیشه سلامت باشید و دلتون شاد

سلامت باشید
تشکر 

:گل

هیوا جعفری

چقدر خوبه که همیشه روی پای خودتون بودین، قدرت اسقلال

به نظرم به یه دکتر اکتفا نکنین 

امیدوارم حالتون خوب بشه

بله خداروشکر
ممنونم
:گل

soolin :)

موی سفید،چهره ی اقایون رو با تجربه تر نشون میده ولی تا یه حدی و اگه بیشتر بشه اون تارهای سفید،دیگه سن بدن رو در ظاهر تغییر میده اما مهم نیست...من خودم به پدرم اصرار کردم که رنگ کنه موهاش رو و حتی نشون به اون نشون که اکراه داشت اولش ولی بعدش دیگه دلش نمیخواد رنگ نکنه.(راضیم از خودم😂😁)

حالا شماهم اگه خیلی با رنگ موهاتون حال نمیکنید،رنگش کنید بره..

ای کاش هممون مثل شما انقدر خاکی باشیم و هرکاری رو انجام بدیم،حتی محض یادگیری هم باشه،بازم ارزش داره....

والا منکه از ۱۷ سالگی هم گردن درد دارم و هم شیرینی شکلات رو ممنوع کردم برای خودم...الان همه همینن....ولی واقعااا پیشگیری کنین....

دیسک کمر و گردن و اینا رو که الان همههه دارن....یعنی عین سرماخوردگی سده و پیر و جوون نمیشسناسه..

این قضیه سفید شدن مو رو خودم واقعا دوست دارم و از باب منفی بودن به قضیه نگاه نکردم!

اصلا از رنگ کردن مو خوشم نمیاد :| حتی اگه کل موهام سفید بشن رنگشون نخواهم کرد :| البته الآن نظرم اینه :))
شما ماشالله پیشتازید انگار :| از 17 سالگی ؟ :|
بله متاسفانه :(
:گل

دختـرِ بی بی

هرگز پیر نشد آنکه دلش زنده شد به عشق

 

حافظ:

هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق

دل بود که ساغر شد و ساقی خود ِ دل شد...


:گل

لبخند ماه

دلت جوون باشه جوون😊

دل خوش سیری چند ؟
نمیخواستم اینو بگم ولی فقط این اومد توو ذهنم :(
:گل

محمد رضا

منم زانوهام درد میکنه ولی نه این شدت, احتمالا چند وقت دیگه منم وضعم همینه

به نظرم حتما برو دکتر تا قبل از اینکه خدایی نکرده مشکل جدی بشه

سوته دلان

سلام

شاید اگر بگم این درد مبتلابه امروز همه‌ی جووناس، دروغ نگفتم!

 

سلام

آره، خیلی ها با این مشکلات دست و پنجه نرم میکنن متاسفانه این روزا

بریـ ـــدا

30 40 درصد موی سفید که مردارو جذاب میکنه! :)

 

بقیشم خدا بزرگه انشاالله که همه چی روبه راه میشه

داداش منم چندوقت پیشا آزمایش خونش میگفت که قند داره همینقدر کم بود زیر بار نرفت گفت که احتمالا به خاطر روز قبلش بوده که 3 4 تا بستنی خوردم :)))) رفت باز آزمایش داد خداروشکر نرمال بود!

بهتره که ورزش کنید 

با تنها چیزی که مشکل ندارم و خیلی دوسش دارم همین سفید شدنه اس :دی

الخیرُ خیرٌ 
آره ممکنه بخاطر خوردنی های روز قبل هم باشه اما خداییش من 3 4 بستنی نخوردم :)) ولی در کل چون از طرف خانواده مادری، دایی و خاله مادرم هم قند داشتن باید مراعات کنم !
ورزش هم فعلا بخاطر کمرم باید مراعات کنم :|

^_^ khakestari

همون وقتی که دونه دونه امید و ارزوهامون رو دفن کردیم پیر شدیم...

اونطوری بخوایم حساب کنیم که خیلی وقته پیر شدیم...

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
از نام ما مپرسید ما را که می شناسد؟

از ما نشان مجویید ما را که می شناسد؟

هر چند در میانیم از خلق برکناریم

ما همنشین یاریم ما را که می شناسد؟
آخرین مطالب
به آنچه از خیر بر من نازل می کنی، نیازمندم
سفرنامه مرداد 02
کانال ؟
خوشایند
تماما منفی
آنچه گذشت!
امیکرون در امیکرون!
کفشهایم کو؟
عکساشو پاره کردم نامه هاشو پاره کردم!
حال خیلی خوب!
آرشیو مطالب
مهر ۱۴۰۲ ( ۱ )
مرداد ۱۴۰۲ ( ۱ )
اسفند ۱۴۰۱ ( ۱ )
بهمن ۱۴۰۱ ( ۱ )
مهر ۱۴۰۱ ( ۱ )
تیر ۱۴۰۱ ( ۱ )
اسفند ۱۴۰۰ ( ۱ )
بهمن ۱۴۰۰ ( ۲ )
دی ۱۴۰۰ ( ۳ )
آذر ۱۴۰۰ ( ۱ )
آبان ۱۴۰۰ ( ۱ )
مهر ۱۴۰۰ ( ۲ )
تیر ۱۴۰۰ ( ۱ )
خرداد ۱۴۰۰ ( ۱ )
فروردين ۱۴۰۰ ( ۱ )
اسفند ۱۳۹۹ ( ۱ )
بهمن ۱۳۹۹ ( ۲ )
دی ۱۳۹۹ ( ۱ )
آذر ۱۳۹۹ ( ۲ )
آبان ۱۳۹۹ ( ۳ )
مهر ۱۳۹۹ ( ۱ )
تیر ۱۳۹۹ ( ۲ )
خرداد ۱۳۹۹ ( ۱ )
ارديبهشت ۱۳۹۹ ( ۲ )
اسفند ۱۳۹۸ ( ۲ )
دی ۱۳۹۸ ( ۴ )
آذر ۱۳۹۸ ( ۳ )
مهر ۱۳۹۸ ( ۲ )
شهریور ۱۳۹۸ ( ۲ )
مرداد ۱۳۹۸ ( ۳ )
تیر ۱۳۹۸ ( ۱ )
خرداد ۱۳۹۸ ( ۲ )
ارديبهشت ۱۳۹۸ ( ۲ )
فروردين ۱۳۹۸ ( ۲ )
اسفند ۱۳۹۷ ( ۲ )
بهمن ۱۳۹۷ ( ۲ )
دی ۱۳۹۷ ( ۲ )
آذر ۱۳۹۷ ( ۵ )
آبان ۱۳۹۷ ( ۳ )
> قدرت گرفته از بلاگ بیان