تقریبا اولین!

   

    

سری های اولی که میرفتم مصاحبه و فرم پر می کردم ، توو قسمت حقوق درخواستی معمولا بالای دو میلیون تومن مینوشتم. دو تا دو و نیم میلیون تومن.

از برادرم پرسیده بودم و میگفت بگو بالای 2تومن، کم بگی فکر میکنن چیزی بلد نیستی.

وقتی جایی میگفت ما حقوقمون وزارت کاریه، میگفتم خیلی کمه و کلا قضیه منتفی میشد.

چند وقتی گذشت و دیدم اینجوری پیش برم نتیجه ای نخواهد داشت.

کم کم حقوق مد نظر رو آووردم روو یک و هفتصد ، یک و ششصد.

بازم خبری نمیشد.

این جایی که الآن مشغولم ، روز مصاحبه پرسید حقوق مد نظرت چقده ؟ گفتم یک و ششصد، گفت تقریبا وزارت کاری دیگه؟ گفتم یکم بیشتر البته.

وقتی مشغول شدم، گفتن یک هفته آزمایشی و بعدش قرارداد میبندیم باهاتون، البته از روز اول براتون حقوق وزارت کاری رد میشه!

با خودم گفتم خب احتمالا موقع قرارداد مبلغ قرارداد رو بیشتر میکنن دیگه.

زمانی که خواستن قرارداد رو تنظیم کنن، گفتن قرارداد رو یک ماهه تنظیم میکنیم بعد از اون تصمیم میگیریم که باهاتون بازم قرارداد ببنیدیم یا نه؟

وقتی قرارداد رو دادن برای امضا، دیدم حقوق وزارت کاری برای یک کارگر رو نوشتن توو قرارداد. به سرپرستمون گفتم بابا لااقل اون مبلغ مابه التفاوتی که برای مدرک لیسانس با حقوق کارگر هست رو بیارید روی قرارداد، خیر سرمون درس خوندیم و لیسانس داریم مثلا! گفت باشه من صحبت میکنم قرارداد بعدی ، اضافه کنن اونو، اما خب اینجا به نیروی تازه کار اینجا حقوق زیادی نمیدن!

 

دیروز اولین حقوقمو واریز کردن ، برای این 20روزی که رفتم سرکار.

 

قبل از اینکه مشغول بشم و در تکاپوی پیدا کردن کار بودم مدام به خودم میگفتم چرا درس خوندم ؟؟؟ و الآن با این اوضاع ِ حقوق بیشتر به این قضیه پی میبرم که اشتباه کردم درس خوندم :| :|

 

البته خب ، توو دانشگاه چیز بدرد بخوری به نظرم یادمون ندادن و حق دارن به یه نیروی تازه کار حقوق زیادی ندن.

 

تصمیم گرفته بودم وقتی رفتم سرکار، با اولین حقوقم، پدر و مادرم رو بفرستم یه سفر زیارتی.

بعدش تصمیم گرفتم یه گوسفند قربونی کنم و گوشتش رو بدم به یه خیریه.

با این تفاسیری که از حقوق گفتم، باید مرحله ایشون کنم.

یه مقداریم پول قرضم اونارم باید تسویه کنم :|

 

  

+ امروز ظهر رفتم شیرینی گرفتم به مناسبت اولین حقوق.  غروبی میخواستم برم بیرون دیدم مادرم یه حالتی داره، منتظر بودم یه چیزی بگه!

میپرسه خب چقد حقوق دادن بهت ؟ :| ینی از ظهر منتظر بودم اینو بپرسه! شک ندارم برنامه هاا ریخته برام :|:|

البته خودم مدنظرم هست یه مقداریشو بدم برای خرجای خونه.

بعدا باید از اهدافم بنویسم ! 

 

 

 

  

هـیوا لایک ۲

نظرات  (۱۳)

- ع.پ رهگذر
درود فراوان

اهل کرمانشاهم و کارمند 

یادتون باشه
اولین حقوق یه چیز دیگه است 
یه مزه خاصی میده !
اولین حقوقم حدود ۸۷ هزارتومن بود !
سنم خیلی نیست 
ولی خب 
مال حدود ۱۲ ، ۱۳ سال پیشه 

انیدوارم شاد و پیروز باشید

سلام

خوش اومدید جناب رهگذر
راستش اینقد اینور و اونور قبلا کار کردم و حقوق گرفتم دیگه اون شیرینی رو نداشت برام :| اما خب خداروشکر
87 تومن اون موقــــع :دی
شمام همینطور 
♥♥

banooye bahar
شیرینی من چی؟:/

دیر رسیدید تموم شد😁😜

بهامین
ممنون بابت دادن آدرس وب :)

خوش اومدید :گل

mr point
درس خوندن برای پول کار اشتباهی هستش.
چون جایی که پول زیاده مدرک خاصی نمیخواد.

خوش اومدید
دقیقا
البته متاسفانه این قضیه توو کشور ما اینجوریه ، حالا دلایل مختلفی هم داره

raha banoo
نخندیدم که!این لبخند شادی بود:))))

آهان

بابا شکلک لبخند اینه:) اون که شما فرستادی خیلی خنده اس😁
همیشه لبخند به لبتون باشه ایشالله🌺

فاطمه ...
ان شاء الله پربرکت باشه :)

ان شاءالله

ممنونم ممنونم

raha banoo
مبارکتون باشه:))))

ممنون

چرا میخند ؟ :دی

یک مرد!
مباارکه

خدا برکت بده
هر بار حقوق میگیری میاد تو حسابت بگو خدا برکت بده

اوایلش همیشه همینه، یواش یواش زیاد میشه و روزی میرسه که باورت نشه این همه ملک و املاک و حقوق داری ....

خدا برکت میده

خیلی خوشحال شدم از این پستت

خدا پدر و مادرت رو نگه داره، حالا که حقوق گرفتی بچسب به پدر و مادرت اصلا اضافه کار نکنیا ... بمون پیششون همینم باهاشون خرج کن و لذت ببر ... فکر زن گرفتنم باش ولی یواش یواش آسه آسه .. اونم پولش درست میشه مطمئن باش

ممنونم سلامت باشی

بله بله، کم ما و کَرَمِ خداااا
باورت نشه این همه ملک و املاک و حقوق داری " :))))
سلامت باشید، ان شاءالله همیشه حالتون خوش باشه
اگه اضافه کار واینستم که چیزی نمیمونه برام :|
:دسته گل

.فاطمه .
منم همینطور!
همزمان پیدا کردن کار، داشتم ارشد میخوندم غیر حضوری.
هرچی درمیاوردم میدادم برا تحصیل.
مث اسب کار میکردم، هیچی به خودم نمیماسید.
بعد یه ترم گفتم خب که چی؟ الان ارشد بگیرم بعد چی؟ چه فرقی تو حقوقم داره؟
 فقط مدرک بود.نه تنها چیزی بلحاظ علمی بهم اضافه نمیکرد،که کم میکرد!
جونمم نصف میشد سر درس خوندن و تعادل سازی کار و درس.
مغز خر که نخورده بودم ؛ با تمام سرکوفتهای خانواده، انصراف دادم.
بااولین حقوق تصمیم داشتم خانواده رو ببرم یکی از گرون ترین رستورانای تهران تا هرچی دلشون میخواد انتخاب کنن و بخورن که تا عمر دارن، تو ذهنشون شیرین بمونه.
ولی خب...اول که قضیه تحصیل مانع شد، بعد هم خرج دندون که 6 ماه گذشت و کلا ماسید :/ چون فهمیدم اونقد خرج ضروری پیش میاد که این آرزو توش مسخره باشه.

منم دوران دانشجوییم کار که میکردم هیچی برام نمیموند :|

ارشد خوندن توو خیلی از رشته ها تاثیری توو حقوق نداره و بی فایده اس خوندنش! 
آره همینطوره اینقد خرجای دیگه پیش میاد که آدم هرچی برنامه ریزی کرده به باد میره :|
🌹🌹

آقای سر به هوا :)
مبارکه:)

ممنون ممنون🌹🌹🌹

حوا ...
کم و زیادش رو خدا خودش درست می‌کنه. گاهی خیلی سخته اما شما لبخند بزنید :)

قطا همینطور بوده و هست

توو این چند وقته ، عمیقا به یه سری معجزات پی بردم ;)

چشم :)

لنی ..
منم قبول دارم و به شرکت ها حق میدم که وقتی یه نفر فقط با یه مدرک میاد و چیزی بلد نیست بهش حقوق بالا ندن ... ولی لعنت به دانشگاه ها که وقت مارو میگیرن و مهارت یادمون نمیدن و آدم باید خودش بره دنبال مهارت کسب کردن.

بخدااا

یه سری درسای چرت و پرت که خیلیاشون اصن توو کار هم به درد نمیخورن!

حوا ...
حسِ خوبی داره این اولین‌ها :)

راستش قبلا هم خب زیاد اینور و اونور کار کردن و حقوق گرفتم، اما خب خوشحال کننده بود تقریبا، هرچند کم بود

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
از نام ما مپرسید ما را که می شناسد؟

از ما نشان مجویید ما را که می شناسد؟

هر چند در میانیم از خلق برکناریم

ما همنشین یاریم ما را که می شناسد؟
آخرین مطالب
به آنچه از خیر بر من نازل می کنی، نیازمندم
سفرنامه مرداد 02
کانال ؟
خوشایند
تماما منفی
آنچه گذشت!
امیکرون در امیکرون!
کفشهایم کو؟
عکساشو پاره کردم نامه هاشو پاره کردم!
حال خیلی خوب!
آرشیو مطالب
مهر ۱۴۰۲ ( ۱ )
مرداد ۱۴۰۲ ( ۱ )
اسفند ۱۴۰۱ ( ۱ )
بهمن ۱۴۰۱ ( ۱ )
مهر ۱۴۰۱ ( ۱ )
تیر ۱۴۰۱ ( ۱ )
اسفند ۱۴۰۰ ( ۱ )
بهمن ۱۴۰۰ ( ۲ )
دی ۱۴۰۰ ( ۳ )
آذر ۱۴۰۰ ( ۱ )
آبان ۱۴۰۰ ( ۱ )
مهر ۱۴۰۰ ( ۲ )
تیر ۱۴۰۰ ( ۱ )
خرداد ۱۴۰۰ ( ۱ )
فروردين ۱۴۰۰ ( ۱ )
اسفند ۱۳۹۹ ( ۱ )
بهمن ۱۳۹۹ ( ۲ )
دی ۱۳۹۹ ( ۱ )
آذر ۱۳۹۹ ( ۲ )
آبان ۱۳۹۹ ( ۳ )
مهر ۱۳۹۹ ( ۱ )
تیر ۱۳۹۹ ( ۲ )
خرداد ۱۳۹۹ ( ۱ )
ارديبهشت ۱۳۹۹ ( ۲ )
اسفند ۱۳۹۸ ( ۲ )
دی ۱۳۹۸ ( ۴ )
آذر ۱۳۹۸ ( ۳ )
مهر ۱۳۹۸ ( ۲ )
شهریور ۱۳۹۸ ( ۲ )
مرداد ۱۳۹۸ ( ۳ )
تیر ۱۳۹۸ ( ۱ )
خرداد ۱۳۹۸ ( ۲ )
ارديبهشت ۱۳۹۸ ( ۲ )
فروردين ۱۳۹۸ ( ۲ )
اسفند ۱۳۹۷ ( ۲ )
بهمن ۱۳۹۷ ( ۲ )
دی ۱۳۹۷ ( ۲ )
آذر ۱۳۹۷ ( ۵ )
آبان ۱۳۹۷ ( ۳ )
> قدرت گرفته از بلاگ بیان